Titulní obrázek

Hyundai ix35 Fuel Cell

Publikováno: 3.únor 2013

Automobilka Hyundai konečně představila model ix35 Fuel Cell. Přední partie nám již napovídají, jaký vzhled bude mít konvenční provedení modelové řady ix35 po faceliftu. Masová výroba se rozběhne již v roce 2015.

Tím hlavním ovšem není u ix35 Fuel Cell vzhled, ale jeho pohonný systém s palivovými články, který je výsledkem několikaletého vývoje automobilky Hyundai. Celý pohonný systém byl testován v prototypech Tucson ix35 FCEV, představených v roce 2010. Ty byly třetí generací vodíkových prototypů automobilky Hyundai.

Registr vozidel: Aby bylo možné zaregistrovat nové či ojeté vozidlo do evidence, musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na úřadu doložit originál zelenou kartu. Každé vozidlo provozované na území ČR, musí být zaregistrováno dle trvalého (u cizinců dle přechodného) bydliště.

Pohonný systém, který byl použit v nich i v právě představované produkční verzi má oproti předchozím verzím kompaktnější rozměry. Palivový článek Hyundai ix35 Fuel Cell poskytuje maximální výkon 100 kW. Do dvou nádrží se vejde 5,6 kg vodíku, který je zde uložen pod tlakem 700 barů.

Síla se přenáší na baterii s kapacitou 24 kWh, která napájí elektromotor. Vůz dosahuje maximální rychlosti 160 km/h, akceleruje z 0 na 100 km/h za 12,5 s a jeho dojezd je 588 km. Hyundai oznámilo, že v prosinci roku 2012 hodlá zahájit produkci ix35 Fuel Cell ve svém jihokorejském podniku v Ulsanu a do roku 2015 má být vyrobeno 1000 vozidel. Ta mají být k dispozici i soukromým osobám. Po roce 2015 se má rozběhnout masová výroba tohoto modelu a cílem je produkce 10.000 vozidel.

„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl a je, tak má být to, co je a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ Jan Werich