Publikováno: 14.duben 2013
Automobilce Hyundai se na začátku letošního roku dařilo hlavně v privátním prodeji. Dokonce předstihla i mladoboleslavskou Škodu Auto. Ta to ale nechce přiznat.
Dosud neotřesitelná pozice Škody Auto na českém trhu se mění. V privátních prodejích ji za první dva měsíce letošního roku předstihla korejská automobilka Hyundai. Historicky je to vůbec poprvé, kdy v některém z tuzemských prodejních ukazatelů klesl mladoboleslavský výrobce na druhé místo.
Podle údajů analytické společnosti Dataforce mělo 18,2 procenta nově koupených vozů, které si pořídily počátkem letoška soukromé osoby, značku Hyundai. Podíl Škody na těchto prodejích činil 17,5 procenta. Následovaly značky Renault, Kia a Volkswagen. Za stejné období roku 2012 byla přitom na prvních dvou pozicích situace obrácená: Škoda byla s více než 20 procenty první, za ní následoval Hyundai s 15 procenty.
Dovoz a přihlášení vozidla: Aby bylo možné jezdit s dovezeným vozem, je nutné nové či ojeté vozidlo přihlásit do evidence. Musíte mít mimo jiné sjednané povinné ručení a na dopravním inspektorátu doložit originál zelenou kartu.
Údaje Dataforce nechce Škoda Auto komentovat, nevěří jim. Svá čísla ale automobilka, která používá jinou metodiku než Dataforce, neposkytla. Součty prodejů jednotlivých značek v lednu a únoru však podle Dataforce odpovídají údajům českého Svazu dovozců automobilů.
Pro Korejce je nicméně dotažení Škody jen krátkodobým úspěchem. Stále platí, že celkově prodává Škoda na českém trhu třikrát víc aut než Hyundai. Prodeje soukromým osobám navíc činí jen třetinu tuzemského byznysu s auty, zbytek jsou prodeje firemní, a tam vede Škoda nad Hyundai šestinásobně.
Škoda byla navíc v prvních měsících roku mimořádně oslabená. Výroba modelu Rapid a nové Octavie se teprve rozbíhá a dodávky mají zpoždění. Znát je to hlavně u modelu Octavia.