Publikováno: 31.srpen 2012
Koncern Hyundai-Kia byl nařčen francouzským ministrem průmyslu z dumpingových praktik. Arnaud Montebourg si myslí, že koncern konkuruje francouzským automobilkám nespravedlivě. Všichni samozřejmě víme, jak na tom v současné době je Renault a PSA, ztrácejí své postavení na trhu. Ovšem nyní je otázkou, zda za to opravdu může koncern Hyundai-Kia?
Montebourg požádal Evropskou komisi, aby prošetřila zákonnost strategie celé skupiny Hyundai ve Francii i Evropě. Existuje totiž závazná dohoda o volném obchodu mezi Evropskou unií a Jižní Koreou. Země galského kohouta je tak prvním státem EU, která se na praktiky tamních výrobců podívá zblízka, zda podmínky této smlouvy splňují. Podle Montebourga jsou ceny automobilů Hyundai a Kia nižší než jejich tržní hodnota, skupina tedy získala podíl na trhu u nás i jinde na starém kontinentu nespravedlivě.
Než si sjednáte pojištění odpovědnosti za škody způsobené provozem vozidla, porovnejte povinné ručení jednotlivých pojišťoven. Liší se jednak cenou, ale i výší limitů krytí, sazbami připojištění, přirážkami ke čtvrtletním platbám nebo slevami za sjednání přes internet. Nejlevnější povinné ručení sjednáte online.
Podíl PSA a Renault klesl. Naopak asijský soupeř zaznamenal dvouciferný nárůst. Celá skupina ve Francii získala dle automobilové asociace CCFA za leden až červenec 2012 plných 30 %, prodala 36.328 vozů. Značky Peugeot a Citroën si pohoršily o 20 % na 367.542 jednotek, Renault pak spadl o 18 % na 272.722 aut. Mluvčí společnosti Hyundai Motor Europe tvrzení ministra rezolutně odmítl. V rozhovoru pro Automotive News Europe prozradil, že průměrná poskytovaná sleva na nová auta v EU byla v první polovině letošního roku 2.137 eur, kdežto u Hyundaie jen 1.870 eur, tedy 88 %. Úspěch koncernu je však závislý na příznivé ceně za výbornou kvalitu. A také, že naše produkty byly navrženy a postaveny v Evropě.
Nejpopulárnější úsporné modely vznikají v závodech v České republice a v Turecku. Téměř 90 procent vozů Hyundai zaregistrovaných na tomto kontinentě v první polovině roku 2012 bylo vyrobeno mimo Koreu. Francouzská vláda se ovšem nepustila jen do asijské konkurence, nýbrž i do samotného PSA. Kritizovala koncern kvůli plánovanému propouštění dělníků, týkalo se samozřejmě již ohlášeného uzavření továrny v Aulnay. O práci zde přijde až 8 tisíc lidí.