Titulní obrázek

Hyundai svolává problémové vozy. Už zase?

Publikováno: 1.srpen 2012

Jsou tu další problémová auta. Tentokrát svolala jihokorejská automobilka Hyudani Motor ve Spojených státech o víkendu do servisů téměř 200 tisíc sportovně-užitkových vozů modelu Santa Fe. Aby toho nebylo málo, svolala i přes 20 tisíc sedanů Sonata. Problémy jsou s airbagy.

Společnost vyrábějící auta i v České republice musí problémovým vozům upravit senzory airbagů. Dealeři Hyundai chtějí ve vozech Santa Fe z let 2007-2009 přeprogramovat senzory airbagů tak, aby správně detekovaly malého nebo lehkého dospělého.

Udělala tak na základě stížností několika dospělých vážících méně než 60 kilogramů, jimž se airbagy po srážce nespustily. Airbagy byly naprogramovány tak, aby se neaktivovaly, pokud je na sedadle dítě. Vozy Sonata modelových let 2012 a 2013 půjdou do servisů, protože se v některých z nich bez příčiny aktivovaly postranní airbagy. Firma uvedla, že ani v jednom z hlášených případů špatné funkce airbagů nedošlo ke zranění.

Povinné ručení 2012: V letošním roce se ceny povinného ručení dostaly vlivem konkurence na historická minima. Máte-li starší smlouvu, porovnejte si vaši platbu s některou online kalkulaček povinného ručení.

Hyundai je spolu se svou dceřinou společností Kia Motors pátým největším výrobcem automobilů na světě. Na americkém trhu společnost zvýšila svůj podíl ze tří procent v roce 2008 na loňských 5,1 procenta a dál roste. Svoláváním svých aut k servisu se v minulých letech zapsala do povědomí hlavně japonská Toyota. Ta po světě svolala postupně miliony vozů ke kontrole kvůli možným závadám, způsobujícím únik paliva nebo nechtěné zrychlování.

V současné době se problémová auta s nebezpečnými závadami jen hemží. Výrobci si zkrátka neuvědomují, co vše se může z jejich zanedbávání stát.

„Přátelství je součást lidského štěstí.“ Jan Werich