Publikováno: 8.září 2012
Starší model Veracruz nahradí novější verze s delším rozvorem s šesti nebo sedmi sedadly. Ovšem jenom v USA. Model v České republice známe jako ix55, která je prozatím stále v prodeji. Produkce se však brzy zastaví.
Odcházející řada Santa Fe si zde vede stále poměrně úspěšně, představuje nejoblíbenější crossover značky a zároveň třetí nejprodávanější model se stylizovaným H ve znaku. A to je na trhu již šest let. Odbyt je ovšem třeba zachovat nebo případně i zvýšit. Americké rodiny s dětmi si chtějí kupovat tyto auta více než jiné skupiny obyvatelstva. Prozatím jim ale automobilka neměla v segmentu crossoverů moc nabídek.
Díru v portfoliu by měla zacelit právě nová generace Santa Fe. „Pracovali jsme velmi tvrdě na tom, abychom to napravili,“ dodal Krafcik, šéf Hyundai Motor America. Zatímco menší pětimístná varianta Sport bude v USA konkurovat Fordu Escape a Chevroletu Equinox, Toyotě Highlander, novému Nissanu Pathfinder a dalším soupeřům. Oproti Veracruzu zhubla asi o 180 kg. Ve srovnání se Sportem nabídne o skoro 10 cm delší rozvor (2799 mm) a celkovou délkou přesahuje 4,9 m, zatímco Sport nemá ani 4,7 m. Místo v interiéru ušetřila konstrukce podvozku.
Povinné ručení je zákonné pojištění vozidla, které chrání motoristy před škodami, které mohou způsobit při svých cestách ostatním. Z tohoto pojištění jsou kryty nejenom poškozená vozidla, silnice, domy, ale i škody na zdraví všech účastníků nehody.
Uvnitř bylo myšleno hlavně na děti. Látkové čalounění je odolné proti zašpinění a když už k němu dojde, dá se lehce vyčistit. Druhá řada sedadel je dělená a sklopná v poměru 40:20:40, takže lze standardně zvětšit zavazadelník. Minimální nárůst šířky si vynutil kompromis, tři děti vedle sebe američtí rodiče neumístí. K mání bude prodloužený Hyundai Santa Fe nejdříve v prosinci. Vedení tamní pobočky by si moc přálo, aby se odbyt kompletní řady vrátil nad 100 tisíc kusů měsíčně. Takových čísel dosahovala v USA druhá generace v dobách své největší slávy.