Publikováno: 15.září 2012
Konečně známe cenu modelu Hyundai i20. Vůz je ve velikosti Škody Fabie a jde o modernizovanou verzi malého hatchbacku. Automobil stojí v základním vybavení, ve třídveřovém provedení od 199 990 Kč. Pětidveřový model je o třicet tisíc dražší.
Povinné ručení online: neobíhejte pojišťovny a nezvěte si domů pojišťovací poradce? Využijte sjednání povinného ručení online přes internet. Ušetříte drahocenný čas, v kalkulátoru pojištění naleznete optimální sazbu pro vaše vozidlo a navíc výrazně ušetříte.
Základní cena 199 990 Kč se neliší od té, za kterou se doprodává třídveřový Hyundai i20 před modernizací. Jiná je také úroveň výbavy. Nejlevnější provedení Classic u nové i20 disponuje proti základní Inclusive končícího modelu navíc například stabilizačním systémem a palubním počítačem, chybí mu ale klimatizace. Za tu se u nové i20 Classic připlácí 20 tisíc.
Ke standardu patří u staršího i nového provedení například šest airbagů, centrální zamykání, posilovač řízení, dělená opěradla zadních sedadel nebo výškově stavitelný volant. K tomu trumfy značky Hyundai v podobě pětileté záruky bez omezení ujetých kilometrů, pěti let asistenčních služeb a kondičních prohlídek zdarma. Dále havarijní pojištění se sazbou jen 2,75 %, nulovou spoluúčastí a povinným ručením zdarma.
Nová pětidveřová i20 stojí v základní výbavě Classic o třicet tisíc víc než třídveřové provedení a stojí 229 990 Kč. Proti nejlevnější "staré i20" s pěti dveřmi je o deset tisíc dražší. Výbava se shoduje s třídveřovou variantou. Mnohem výhodnější než nejlevnější Classic je pořídit si novou i20 s pěti dveřmi ve vyšší výbavě Inclusive, která tvoří na rozdíl od té staré nikoli základ, ale vyšší provedení. Za příplatek 20 tisíc a tedy cenu od 249 990 Kč už auto obsahuje i klimatizaci, rádio s CD/MP3 přehrávačem, přední mlhovky, elektrické ovládání předních oken nebo výškově stavitelné sedadlo řidiče.
Výbava Inclusive umožňuje zvolit i jiné motory než základní dvanáctistovku (63 kW). Výkonnější čtrnáctistovka (74 KW) se šestistupňovou převodovkou místo pětistupňové stojí o dvacet tisíc víc a naftový tříválec 1.1 CRDi (55 kW) o 70 tisíc víc než benzinová dvanáctistovka. Za příplatek 7000 Kč lze od výbavy Inclusive pořídit u motorů s manuální převodovkou systém ISG, který vypíná pohonnou jednotku po zastavení třeba na semaforech a tím ve městě šetří palivo. Úspora se pohybuje podle výrobce od 0,2 po 0,4 l paliva na 100 km.
Příplatková výbava a vyšší verze nové i20 nabízejí některé prvky, které mají u této modelové řady premiéru. Jde třeba o populární LED denní svícení, bezklíčové odemykání a startování, senzory automaticky ovládající světla a stěrače nebo zadní parkovací kameru.